sunnuntai 23. maaliskuuta 2014

Manila Bike Festival & Trade Show 2014

Manilassa oli tänä viikonloppun maan suurin moottoripyörätapahtuma Manila Bike Festival & Trade Show 2014. Paikkana oli SMX Convention Center aivan Mall of Asian vieressä. Kyseessä on sama tapahtuma, jossa tuli käytyä myös viime vuonna.

Kaveri tuli käymään viikonloppuna Cebusta sopivasti Manilassa. Häntä kiinnostaa myös mopot, joten tavattiin messuhallilla.

Käytiin messuilemassa lauantaina iltapäivästä ja porukkaa oli paikalla paljon.
Mopoista kun on kysymys, niin paikalla oli tietysti myös asiaankuuluvia tuote-esittelijoitä.
Italialaismerkit olivat panostaneet selkeästi eniten tapahtumaan tuoden paikalle paljon malleja. Osastolla oli myös suuri videoseinä.
MV Agustat keräsi paljon katseita, eikä syyttä. Tyylikkäitä pelejä!
Smile!
Surffilautatelineitä olen nähnyt aikaisemminkin mopoissa, mutta pyöräteline oli jotain uutta. Tässä Vespan tyylinäyte aiheesta.
Vespatyttö.
Aprilian Dorsodoro 1200 ABS:ssa oli jotain, joka viehätti minun silmää. Aikasta rajun näköinen peli. Osaavissa käsissä varmasti hauska laite. Hinta Filippiineillä 999,000PHP/16,006€.
 Aprilian tyttöjä.
Tutun näköinen Biimeri. Vastaavalla tuli huristeltua Suomessa kesät 2008-2009. Sopisi varmasti hienosti Filippiinien vaihtelevakuntoisille teille. Ehkäpä joku päivä.
Päivän erikoisin keularakenne.
Jari fiilistelee Ducati Monster 795:n puikoissa. Hinta Filippiineillä 570,000PHP/9,132€ ja samalla Ducatin edullisin malli täällä.
Ducati Panigale 1199 S ABS löytyy Ducatin hinnaston toisesta päästä hintaan 1,620,000PHP/25,956€.
Japanilaismerkeistä Honda ja Yamaha eivät edelleenkään tuo virallisen maahantuojan kautta mitään oikeita moottoripyöriä. Vain pieniä piikkiluokan laitteita. Hondalla suurin on ollut vuosia 200cc katuenska ja Yamahalla on muutamia 153cc malleja. Hondalta on tullut nyt markkinoille CRF250L katuenska, jossa yhdistyy nestejäähdytys ja polttoaineen ruiskutus. Tuo on suuri parannus vanhaan ilmajäähdytteiseen XR200:n verrattuna. Hintaa CRF250L:llä on 222,500PHP/3,612€.

Kawasaki ja Suzuki sen sijaan tuovat suurempia malleja. Myös malliston tehokkaimpia malleja, kuten ZX-14R:ää ja Hayabusaa. Tästä Kawan ZX-14R:stä voimaa löytyy "vaatimattomat" 207,2HV. Kulkipuoli on siis enemmän kuin kunnossa. Hinta 810,000PHP/12,978€.
Kawasakin nakumalli ER-6N (650cc) on suomalaisesta näkökulmasta hinnoiteltu erittäin houkuttelevasti hintaan 315,000PHP/5,047€. Suomessa sama mopo maksaa 9,790€. Täällä siis lähes puoleen hintaan. Olisi kyllä erittäin houkutteleva diili yleismopoksi. Kasko ER-6N:ään maksaisi vuodessa 16,000PHP/256€ korvaten myös omat hölmöilyt.

Castrolin tyttöjä.
Hyvä mopotapahtuma jälleen. Överiksi tunatut scootterit loisti tänä vuonna poissaolollaan, mutta vastaavasti isoja oikeita moottoripyöriä oli nyt enemmän näytillä. Sikäli näyttelyssä on menty oikeaan suuntaan. Hyvä niin!

Mopoterveisin Manilasta,
Mika

2 kommenttia:

  1. Hyvä ja informatiivinen postaus.
    Hondalta löytyy kuitenkin mallistosta 250 kuutoinen CRF, jota myydään myös Filippiineillä.

    VastaaPoista
  2. Moro,

    Totta, se on tullut näemmä nyt mallistoon. Sitä ei ollut aikaisemmin. Itse asiassa näin tuon mallin CRF250L:n tapahtumassa, mutta se ei ollu Hondan osastolla, joten ajattelin, että ei tule virallisen kanavan kautta. Se on kieltämättä hyvännäköinen enska ja siinä yhdistyy jopa nestejäähdytys ja ruisku. Tuollainen yhdistelmäkin on ollu harvinainen tänne tuotavissa pikkumopoissa. Esimerkiksi Thaimassa on ollut jo vuosia ja on edelleen paljon parempia malleja myytävänä luokassa alle 250cc.

    Korjataanpas tuo CRF heti juttuun. Kiitoksia tiedosta!!

    - Mika -

    VastaaPoista