Perjantai-iltana tuli käytyä ulkoilemassa suomalaisen kaverin kans Singaporen yössä. Kävästiin katsomassa vähän illan meininkiä Orchard Towerissa ja sen lähimaastossa. Ibanema oli taas ihan täynnä ja meno entisellään. Suosittelen jannuille, mutta pariskuntien ja naisten kannattee mennä suosiolla Clarke Quayn alueelle.
Iltakierroksen päälle kunnon kebabeläintä. Sitä saa Singaporesta ainakin parista paikasta saman firman kautta. Paikan nimi on Shiraz. Toinen paikoista on Clarke Quaylla, jossa niillä on sekä ravintola, että grilli ravintola-alueen ytimessä. Helppo löytyää. Toinen Shirazin grilli on Orchard Roadilla. Pyörivistä vartaista löytyy tyypillisesti lammasta, mausteista kanaa ja nautaa. Toimii!Tässä vähän grillin vierestä Orchard valoja.Eilen sunnuntaina oli aika taas vaihtaa vähän maisemaa. Ensin taksilla Singaporen kentälle budget terminaaliin, josta Cebu Pacific operoi. Siellä check in lennolle ja suunnaksi Manila ja Filippiinit. Lento lähti vartin myöhässä 10:50. Lentoaika Singaporesta Manilaan on 3h 10min. Kun lentoaikaa oli enää 30min jäljellä kapteeni kuulutti, että jouduttaan odotteleen 30min laskeutumista. Mulla piti olla alunperin vaihtoaikaa samasta terminaalista lähtevään Puerto Princesan koneeseen 1h 45min. Kysyin siinä lentoemoilta, että ehdinköhän jatkolennolle. Kävivät kyseleen tarkempia tietoa ohjaamosta ja vakuuteltiin, että ehdin. Koneen laskeutumisen jälkeen pääsin terminaaliin, niin vaihtoaikaa olikin enää noin 50min. Ensin jonottaan passintarkastukseen. Tik, tak. Sieltä odottaan laukkuja. Tik, tak. Pirun kiireellä tullin kautta ja hissillä saman kerroksen lähtevien puolelle. Tik, tak. Suoraan jutteleen yhden virkailijan kans jonon sivusta, että olis kiirus. 30min lähtöön. Checkkasivat heti lennolle, mutta koska iso laukku oli 9kg liian painava (sallittu vain 15kg), niin toiselle tiskille maksaan sitä. Tik, tak. Sieltä sain boarding passin ja jonottaan maksaa terminaalimaksu, joka kotimaan lennoilla 200PHP/3,35€. 20min aikaa. Sieltä jonottaan turvatarkastukseen, jossa tosin kiilasin aikapulaan vedoten suoraan pitkän jonon ohi keulille. Sieltä nopeasti gatelle, jossa olin 15min ennen lentoaikaa. Portti normaalisti sulkeutuu juuri tuolloin 15min ennen lähtöä. Siellä sitten huomasinkin, että edellisenkin lennon boarding vielä tekemattä samalta gatelta. Sitten kuulin joltain, että boarding alkaa noin 20min päästä. Heti helpotti ja sai vähän hengähtää. Stressaavia tilanteita tommoset, ku pitää mennä kieli vyön alla ja ei varmaa tietoa, että ehtiikö, vaikka koko ajan vakuuteltiinkin, että ehdin kyllä.
Kun viimein päästiin Cebu Pacificin Puerto Princesan koneeseen, niin ensin odoteltiin sitten koneessa noin vartti ennen kuin kone työnnettiin pois tuubista. Kapu kuulutti, että viiveitä tiedossa. Sitten madeltiin pikku hiljaa kohti kiitorataa. Viimeinen vartin odotus oli vielä niin, että meidän kone oli jo kiitoradan päässä valmiina, mutta ei saatu lähtölupaa. Lähtölupa tuli lopulta noin tunnin koneessa istumisen jälkeen ja ilmaan päästiin 17:05, kun aikataulun mukainen aika oli 15:45.
Lento Manilasta Puerto Princesaan Palawanille kestää noin tunnin. Puerton terminaalin tuloaula on tosi pieni ja siellä on vain yksi laukkuhihna. Kun päästiin koneesta portaat alas kentälle, niin samassa kentälle laskeutuu Philippine Airin kone. Kun olin päässyt terminaaliin sisälle, niin kentälle laskeutu Zest Airin iso kone. Tarkoitti samalla sitä, että kaaos terminaalissa oli valmis!
Kun lopulta sain laukun, niin tricycletaksilla tuttuun Moana Hotelliin.Illalla tuli käytyä vielä syömässä Kinabuchsissa erittäin hyvää Bistek Tagalogia ja elämä taas hymyili päivän lentohäslinkien jälkeen.
Tänään maanantain aamuyö ja -päivä ollu tosi sateinen ja ukkostanu kunnolla. Välillä säpsähtelin herälle yölläkin kovaan ukkosen paukkeeseen. Iltapäivästä alko kuitenin rauhottuun. Samalla tuli käytyä hakeen heti mopo viikoksi vuokralle, niin pääsee taas vähän kurvaileen ympäsiinsä. Tuttu Honda taas alla.Kyllä taas kelpaa.
Terveiset Puerto Princesasta Palawanilta,
Mika
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti